T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
İş Makinesi Kiralama Talebi |
1- Dilekçe |
Her ne kadar da tarifede kiralama var ise de iş yoğunluğu ve iş makinesinin azlığı nedeni ile kiralama yapılmamaktadır. Talep olması halinde; talepler, bu tür işler yapan firmalara yönlendirilmektedir |
2 |
İmar Alanı İçinde Yol Açılması Talebi |
1- Dilekçe |
İmar Planı kapsamında inşaat ruhsatı verilen her yere Alt yapı ve yol hizmeti verilmektedir. |
3 |
Kazı Ruhsatı |
1- Özel Şahıslar İçin Dilekçe |
Meclis Kararında yer alan tarife Cetveline ve İmar iznine göre hareket edilmektedir |
4 |
Kamu Ve Özel Mülkiyete Tecavüzün Önlenmesi |
1-Dilekçe |
İmar Zabıtası ve Denetimle görevli Teknik personelin sürekli kontrolü ile tüm olumsuzluklar önlenmeye çalışılmaktadır |
5 |
İstek Ve Şikâyetler |
1- Dilekçe |
Dilekçeler alt birim ilgililerine havale edilir, tüm dilekçelerin cevabı, Encümen kararı gerektiriyorsa en geç 5 gün, Meclis kararı gerektiriyorsa en geç 1 ay içinde verilir. |
6 |
Resmi Yazışma Ve Muhtelif Dilekçe Taleplerine Cevap |
1-Dilekçe 2-Resmi Yazı |
Kanuni süresi içinde cevap verilmektedir. |
7 |
Kat Mülkiyeti |
1-Dilekçe 2-Mimari Proje |
Mimari proje ve tasdiki yapılarak Tapu Müdürlüğüne gönderilmektedir. |
8 |
İmar Uygulamaları |
1-Dilekçe 2-Değişiklik dosyası |
İfraz, tevhid, ihdas ve yola terk işlemleri |
9 |
Çevre Düzenlemesi Ve Alt Yapı Hizm. |
1-Dilekçe 2-İmar Planı |
Vatandaşları talebi doğrultusunda yerinde yapılan inceleme sonucu yada Belediyemizin öncelikli olarak gerek gördüğü sokak yollarının yapılması |
10 |
Adres Ve Numarataj İşlemleri |
1-İnşaat Ruhsat talebine müteakip numarataj güncellemesi 2-Şahsen müracaatlar |
İnşaat Ruhsat talebine müteakip numarataj güncellemesi yapılmaktadır. |
11 |
Kamulaştırma Yapılması |
1-İmar Planı 2-Tapuya Şerh konulması 3-Adres Tespiti ve Tebligat 4-Bankaya Hesap Açılması 5-Komisyon Kurulması 6-Kamulaştırmanın yapılması |
İmar Planında hangi hizmete ayrıldı ise o alanın kamulaştırılması için 2942 sayılı Kanun ve 4650 sayılı Kanun hükümleri gereğince yapılmaktadır. |
12 |
İnşaat Ruhsatı Ve Yapı Kullanma İzin Belgesi Verilmesi |
1-Dilekçe 2-Sigorta Pirim Borcu olup olmadığına dair yazı 3-Harç Tahsili (Malmüdürlüğü) yazısı |
İnşaat Ruhsatı Plan ve Projelerin tam olarak teslim edilmesine mukabil harçlar yatırtılıp yapı ruhsatı verilmektedir. İskan ruhsatı ise tamamen bitmiş mesken ya da binalara gerekli kontroller yapıldıktan sonra verilmektedir. |
13 |
Nikâh İşlemleri |
1- Nüfus Cüzdanı Asılları 3- Evlenme Ehliyet Belgesi |
2 gün |
14 |
Dosya Karar Örneği Talebi |
1- Başvuru Dilekçesi |
1 Gün |
15 |
İhbar Ve Şikâyet Talepleri |
1- Dilekçe veya Resmi Yazı |
15 Gün |
16 |
Resmi Ve Şahıs Gelen-Giden Yazılar Kaydı |
1- Evrak |
Aynı gün kaydı ve dağılımı yapılır. |
17 |
Gelen Resmi İlanlar |
1-Yazılı Metin |
İstenilen Zaman Zarfınca |
18 |
Hayvan Kesim Hizmeti |
1- Kesime gelen hayvanların sevk evrakları
|
Aynı gün içinde |
19 |
Çevre Temizlik Vergisi (İşyerleri İçin) |
1-Nüfus kağıdı fotokopisi 2-İşyerinin kime ait olduğu ve adresi bilgileri 3- Kira Sözleşmesi |
|
20 |
2886 sayılı kanuna tabii ihaleler [kira,taşınır-taşınmaz mal satışları] |
Kanuni ikametgah sahibi olmak,tebligat için Türkiye’de adres göstermek,geçici teminat yatırmış olmak,tüzel kişilere idare merkezlerinin bulunduğu yer mahkemesinden veya siciline kayıtlı bulunduğu yer ticaret veya sanayi odasından veya benzeri bir makamdan ihalenin yapıldığı yıl içinde alınmış tüzel kişinin sicile kayıtlı olduğuna dair belge ile tüzel kişilik adına ihaleye katılacak veya teklifte bulunacak kişilerin tüzel kişiliği temsile yetkili olduklarının gösterir.Noterlikçe tasdik edilmiş vekaletnameyi vermeleri,isteklinin belediyemize borçlu olmadığına dair belge almaları |
|
21 |
4734 Sayılı kanuna tabii ihaleler. [Hizmet ihalesi,mal ve hizmet alımı ihaleleri] |
Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve sanayi odası veya ilgili meslek odası belgesi,gerçek kişi olması halinde kayıtlı olduğu ticaret ve sanayi odasından yada esnaf ve sanatkarlar odasından ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir.Belge ,teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri,gerçek kişi olması halinde ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevleri belirten son durumu gösterir.Ticaret sicil gazetesi bu bilgilerin tamamının ticaret sicil gazetesinde bulunmaması halinde bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili ticaret sicil gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,şartname ekinde yer alan standart forma uygun teklif mektubu bu şartnamede belirtilen geçici teminat mektubu veya geçici teminat mektupları dışındaki teminatların saymanlık yada muhasebe müdürlüklerine yatırıldığını gösteren makbuzlar,şartnamenin 7.4 ve 7.5 maddelerinde belirtilen şekli ve içeriği mal alımı ihaleleri uygulama yönetmeliğinde düzenlenen yeterlilik belgeleri vekaleten ihaleye katılma halinde vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ile noter tasdikli imza beyannamesi,isteklinin ortak girişim olması halinde bu şartname ekinde yer alan standart forma uygun iş ortaklığı beyannamesi ,alt yüklenicilere yaptırılması düşündüğü işlerin listesi,yerli malı teklif eden yerli istekli lehine fiyat avantajı tanınması durumunda bu avantajdan yararlanmak isteyen yerli isteklilerce sunulacak yerli malı belgesi,{değişik 3\72009-27277 R.G\10. md.] tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde ticaret ve sanayi odası ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurları veya yeminli mali müşavir yada serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren standart forma uygun belge,kanunun gerektirdiği ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler. |
|
22 |
Emlak Vergisi (Bina,arsa ve arazi) |
1-Bina vergisi beyanı için:kimlik fotokopisi,tapu fotokopisi,yapı kullanma izin belgesi fotokopisi |
|
23 |
Yeni (Sıfır ) Abonelik İşlemleri |
1- Abone dilekçe örneği ( Su tahsilat servisinden alınacak ) 2 -Abone olacak şahsın kendisi ve kimlik fotokopisi. 3 -Tapu fotokopisi. 4 -Yakın abone numarası 5 –Deprem Sigortası
Şirketler İçin; 1- Abone dilekçe örneği ( Su tahsilat servisinden alınacak ) 2- Şirket Kaşesi 3- İmza sirküsü 4- Yetki belgesi 5- Yetkilinin kimlik fotokopisi 6- Vergi levhası fotokopisi
Resmi kurumlar İçin; 1- Resmi dairelerinin bulunduğu makamdan alınan,abone olunacak yer ve yetkili kişi ile ilgili yazı 2- yetkili kişi ve kimlik fotokopisi
Özürlü Abonelerinde; 1- Özürlü şahsa ait özürlü belgesi Yada kimlik kartı 2- Kimlik fotokopisi
Gazi ve Şehit Yakını Aboneliklerinde; 1- Durumlarına ilişkin resmi belge 2- Kimlik fotokopisi
Yaşlı Aboneliklerinde; 1- Dilekçe örneği su tahsilat servisinden 2- Kimlik fotokopisi
Yeşil Alan Ortak Alan Abonelikleri; 1- Aparman yönetim karar defteri 2- Apartman yöneticisi kimlik fotokopisi 3- Eğer varsa apartman kaşesi |
|
24 |
Devir İşlemleri İçin |
1-Abone olacak şahsın kendisi ve kimlik fotokopisi (Tarifelerine göre yeni abonelikte istenen belgeler) 2- Mülkiyet sahibi ise Tapu fotokopisi –Kiracı ise kira sözleşmesi Fotokopisi 3-Depozit ücreti Not: Ön Ödemeli kartlı su sayaçlarından Depozit ücreti alınmamaktadır.
|
|
25 |
Abonelik Kapatma |
1-Abone sahibinin abone servisine kimlik fotokopisi ile başvurarak kapatma dilekçesi doldurması gerekir 2- Sayacın son endeksi alınarak su bedeli tahsil edilir ve kurumumuzda adınıza ait depozit var ise iade edilir Not: Aboneliğini sonlandırmadan mülkü terk edenler 3.kişilerin kullanacakları su bedellerinden sorumludurlar. |
|
26 |
Abone Tipi Değişikliği |
Şantiyeden meskene veya diğer tarife türlerine geçmek isteyenler Yapı Kullanma izin Belgesi ile başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Ön ödemeli kartlı sayaç abonelerinde sayaç kartını da getirmelidirler. |
|
27 |
İtiraz İşlemleri |
Hatalı okuma, tahakkuk hatası, sayaç karışıklığı, tür değişikliği, mükerrer ödemelerle ilgili itirazlar su tahsilat servisine yapılmalıdır. Gerekli kontroller yapıldıktan sonra hatalı tahakkuklara ilişkin düzeltme işlemi yapılır. |
|
28 |
Sayaç Muayene İşlemleri |
Sayacın fazla yazdığı iddia eden abonelerimiz sayaç muayene talebinde bulunabilir. Tüketim miktarı dikkate alınarak sayaç sökülür ve Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Ölçü ve Ayarlar Şefliğinde muayenesi yaptırılır, muayene sonucu abonelerimize bildirilir. Hatalı çalıştığı belirlenen sayaçla ilgili gerekli tahakkuk düzeltme işlemi yapılır. |
|
29 |
Tahsilat Şubeleri Ve Ödeme Şekli |
Su Tahsilat Servisi
|
|
30 |
Su Fatura Bilgileri |
Su Ücreti : Su sayacının kaydetmiş olduğu miktar üzerinden, ait olduğu döneme ait m3 birim fiyat üzerinden hesaplanan değerdir. Atık Su Bedeli :Su bedeli üzerinden hesaplanan değerdir. Ç.T.V : 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun çevre temizlik vergisine ilişkin mükerrer 44’cü maddesi, 02/01/2004 tarih ve 25334 Mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5035 sayılı Kanunun 41. maddesi ile yeniden düzenlenmiştir. Konutlara ait Çevre Temizlik Vergisi, su tüketim miktarı esas alınmak üzere belirlenmektedir. 2017 yılı için m3 başına : 2,5 TL. Çeşitli Gelirler: Abonelere borcunu ödememelerinden dolayı gerçekleştirilen kapama işlemi ile borcun ödenmesi sonrası gerçekleştirilen açma karşılığı alınan bedel. Sayaç değişim bedellerinin kaydedildiği kısımdır. Tamir Ücreti: Tamire giden sayaçların bakım ücretleri |
|
31 |
Sayaç Sökme Takma |
Arızalı sayaçlarda kişinin su tahsilat servisine müracaat etmesi gerekmektedir. Eğer abonenin sayacı 10 yıllık damga müddetini geçirmiş bir sayaç ise Ön Ödemeli Kartlı Su Sayacı alma zorunluluğu vardır. Damga yılı geçmemiş sayaçlarda ise mekanik veya ön ödemeli sayaç kişinin insiyatifine bırakılır. Sayaç arızası olmasa bile mekanik sayaçtan ön ödemeli kartlı su sayacına geçmek isteyenler mekanik sayacın son endeksini alarak ön ödemeli kartlı su sayacıyla birlikte su tahsilata başvurmaları gerekmektedir.
|
|
32 |
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı |
Başvuru beyanı eksiksiz doldurulacak Nüfus Cüzdanı Tapu örneği Kira Kontratı Ustalık Belgesi Esnaf Sicil Belgesi ve Oda Kayıt Belgesi Vergi Levhası Kat Malikleri Oluru Yapı Kullanma İzni Fotoğraf 3 adet |
2 Gün İçinde |
33 |
Tatil Günleri Açma Ruhsatı |
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Harç |
1 Gün |
34 |
Gayri Sıhhi Müessese Ruhsatı |
Başvuru beyanı eksiksiz doldurulacak Nüfus Cüzdanı Tapu örneği Kira Kontratı Ustalık Belgesi Esnaf Sicil Belgesi ve Oda Kayıt Belgesi Vergi Levhası Kat Malikleri Oluru Yapı Kullanma İzni Motor Beyanı Yol Geçiş İzin Belgesi Kapasite Raporu İş Akım Şeması Gerekli görüldüğü düşünüldüğünde ilave evraklar istenir
|
2 Gün |
35 |
Mesul Müdürlük Belgesi |
Dilekçe Sabıka Kaydı Kimlik Noter Sözleşmesi |
1 Gün |
36 |
Şikayet ve Talepler |
Dilekçe |
1 Hafta |
37 |
Hoparlör İlanı |
Dilekçe, İlan Metni, Ödeme Makbuzu |
1 Gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri |
İlçe Belediye Başkanlığı |
İkinci Müracaat Yeri |
Kaymakamlık |
İsim |
İsim |
Yücel ERDEM |
|
Ünvan |
Ünvan |
Kaymakam V. |
|
Tel |
(366) 638 10 13 |
Tel |
(366) 638 10 08 |
Faks |
(366) 638 13 14 |
Faks |
(366) 638 10 59 |
E-Posta Adresi |
|
E-Posta Adresi |
bilgi@devrekani.gov.tr |